Nya rikt linjer:

I Sommras blev jag vegitarian.
Jag har famlat runt lite i mörkret mörkret efter detta
och inte riktigt vetat var man ska få alla näringsämnena ifrån.
Eftersom jag också gillar att tillbringa tid åt träning är det viktigt att
få mycket protein för att kroppen ska bygga upp och inte bryta ner.
Vilket är svårt eftersom den största protein källan är animalisk.

Så nu har jag legat och läst hela dagen i en bok som heter "supermat"
som jag fick av hanna i julklapp. "vägen till ett friskare liv"
Så nu har jag bestämt mig för att byta matvanor för att förhoppningsvis
bli piggare och friskare.

Ska börja äta regnbågs mat, d.v.s få i sig alla färger varje dag:

Blå: Blåbär, björnbär, svarta vinbär, vindruvor, svarta bönor.

Mörk rött: Hallon, smultron, plommon.

Rött: Tomater och tomat produkter.

Gult/orange: Morötter, aprikoser, mango, apelsin, persika, citron, grapefrukt.

Grönt: Bladgrönsaker, spenat, broccoli,brysselkål, rovor, vattenkrasse, alger,

Vitt: Lök, vitlök, äpple, te.

Äta nyttiga fetter:

Växtoljor, nötter, frön, fet fisk, avokado, magra mejeriprodukter och charkuterivaror som innehåller mindre mättat fett
Och proteinkällor vegistyle:

Fisk, skaldjur, ägg, bönor, tofu, sojaprotein, quorn, kikärter och linser.

OCH SJÄLVKLART: Undvika e-ämnen och tillsatser.



Kommentarer
Postat av: Milla

Låter intressant. Du måste skriva om du känner nån skillnad i kroppen av regnbågsmat =)

2009-01-27 @ 20:55:09
URL: http://millarocker.blogg.se/
Postat av: Lisa

snygg header!

2009-01-28 @ 07:19:15
URL: http://wlisa.blogg.se/
Postat av: MAMMA

Jaha, då får vi tänka till lite till i mataffären,Puss

2009-01-28 @ 12:12:23
URL: http://hansonsisters.blogg.se/
Postat av: CaTTis

hehe okey, va fräckt. jag har hört om de innan. men nog aldrig riktigt va allt står för..=P (kunde man kanske gissa i för sig) Ah jag vill med ha reda på hur de gör för dig och om du känner någon skillnad! Kram

2009-01-28 @ 18:43:56
URL: http://www.cattis.se.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0