Humana, people to people

Idag har jag hela dagen suttit på informationsmöte med
en orginisation som heter Humana people to people som
jobbar med att sända ut voläntärer till olika projekt i hela världen.

Det var riktigt intressant faktist och det är absolut något jag skulle vilja
göra och uppleva. Det innehåller en 6månaders period i Danmark
där man utbildas och jobbar med barn med olika problem. Man går
också på föreläsningar om HIV och andra ämnen som rör dom delar
av världen man senare kommer hamna i.
Efter dessa 6 månader åker man till afrika och det projekt man tilldelats.

Inget jag kommer göra nu direkt men absolut inom dom närmaste åren.
Kan tänka mig att det är en otroligt givande resa både kroppsligt och
själsligt.



Kommentarer
Postat av: The HansonSisters

Spännande! Ville ju inte missa!!!!

faaan att jag jobbade! PÖSs

2009-02-08 @ 00:12:52
URL: http://hansonsisters.blogg.se/
Postat av: Camilla

Det låter väldigt intressant. Precis något sådant vill jag göra just nu :) Finns dessa infomöten i Sthlm tro?

2009-02-11 @ 22:50:57
URL: http://camtaylor.blogg.se/
Postat av: petrisson

Det finns tyvärr inget informations möte i Sthlm. Jag gick med i "development instrucor" programmet som Humana har för en dryg månad sen, har ni frågor så kan ni kontakta mig.



Gå gärna in och läs min blogg apetrisson.blogg.se

2009-02-25 @ 15:14:39
URL: http://apetrisson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0