The ruwls in the Bar

Vaken efter nattens jobb, känns som jag behöver sova mer,
det kommer tyvärr inte att hjälpa mot min trötthet...
Inte långt kvar tills man ska till jobbet igen.
Känns lite segt. behöver verkligen städa undan här hemma.
Det ser för jävligt ut!

Okey, folket på krogen vet inte hur man ska bete sig, så här kommer,
THE RUWLS

1. Jag heter inte "Hallååå!" , "Asså en STOR STAAAARK" eller "Gumman".
Prata inte med mig förrens jag har tilltalat dig eller gett dig en uppmanande nick.

2. Håll käften och ha pengar och beställning redo.
Bara för att jag tittar på dig i en nanosekund betyder det inte att jag är redo att ta
din beställning och bara för att jag inte har hunnit tittat på dig betyder inte
att jag inte vet att du är där. Jag VET att du är DÄR!

3.Rör mig aldrig.... alltså... ALDRIG!

4. Berätta inte att du "också är bartender" eller "gått utbildningen",
tro mig, det märker man på hur du uppför dig.

5. Beställ inte drinkar du hört talas om i hollywoodfilmer eller
plockat ut lite random i boken "2500 drink och coctailrecept"
Det får dig bara att se ut som en åsna.

6. ....använd dig heller inte av förkortningar. Bonnig värre!

7. Spexa inte till din beställning genom att beställa en 4:a nånting
och sedan tillägga "...en riktigt STARK 4:a" eller "Corona med lime"

8. Stå inte och se stolt ut över att du lämnar två pissiga kronor på disken i dricks.
NEJ det kommer inte betala min hyra...

9. .... och jag kommer inte gå hem med dig heller

10. Stå inte och vifta med kortet eller pengarna.
Det irriterar mig och du får bara vänta längre.

11. Sluta klaga på priserna. Inga pengar? STANNA HEMMA!

12. Fråga inte vad saker och ting kostar. Det tar mycket av min dyrbara tid.
Du har väl någolunda koll på vad en öl kontra en drink kostar?

13. JA, jag hällde i tillräckligt med sprit i din drink.
Beställer du en fyra, då får du en fyra... en sexa , JA då FÅR du en sexa.
Känner du inget? då är du antagligen packad för längesen.

14. När det väl är din tur att beställa,
vänd dig då INTE till din grupp av vänner bakom och hör med dem vad de ska ha.
Du kan vara säker på att jag går till någon annan då. Ha din beställning redo i förväg.

15. Har du fått reda på vad jag heter? Grattis men håll käften då.
 Att skrika mitt namn kommer bara resultera i att du får vänta ännu läääängre.

16. Luta dig INTE över baren. Jag ser dig. Faktiskt.

17. Välte du ut din drink? - Nej du kommer inte få en ny.
Välte någon annan ut din drink? - Red då ut det med den personen.
Jag bryr mig verkligen inte. Illa nog att jag måste städa upp slabbet.

18. Nekar jag dig, gör jag det inte för att jävlas. 
Jag får helt enkelt inte ge dig en ynka liten öl till,
enligt alkohollagen är förbjudet att servera den som är påtagligt berusad.
(Alkohollagen 3 kap. 8 § 2 stycket.)

19. Sist men inte minst. Behandla mig med respekt,
så är jag den trevligaste bartendressan du någonsin mött.
Det garanterar jag ( P.S mer dricks=ännu trevligare) haha

Kommentarer
Postat av: Natta

Hahahaha BRA Hanna!!

2008-10-11 @ 14:35:25
Postat av: Siri Molin

haha bra där hanna! Skall jag komma ihåg nästa gång jag skall beställa en drink =)

2008-10-11 @ 18:56:07
URL: http://sirimolin.se
Postat av: lova

jodå jag trivs bra.. jättekul att ha fått jobb på sats.. sjukt intensivt bara.. har inte hunnit annat än å jobbat, fixat me flytten å sånt.. inte orkat heller.. jobbar ju 9 timmrs pass å min resväg är för tillfället på över en timma..! uh men detta är fram till 15 nov sen kommer ja placeras centralare å kunna påverka arbetstiderna mer=)

2008-10-11 @ 19:29:08
URL: http://nolim.blogg.se/
Postat av: Sven baron

Stavningen på RUWLS??????

2008-10-13 @ 23:05:25
Postat av: Lasse

Hahaha! Ja, nu vet jag vad man INTE ska säga till bartendern! =) Fast jag brukar få hjälp ganska fort, utan att "spexa".... Fast det kanske beror på tipsen... Trevlig blogg btw!

2008-10-15 @ 10:44:10
URL: http://bjornmyran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0