Spårvagns kontroll

Vet ni va mamma berättade om går?!
när hon skulle till jobbet via spårvagn igår morse, så
står det typ 13 kontrollanter och 10 poliser vid en hållplats.
När spårvagnen stannar så stormar dom in och skriker att
alla ska ta fram sina biljetter. Dom som inte hade några biljetter att visa
tog dom av spårvagnen och så fick poliserna ta hand om dom.
Jag blev helt förskräckt när jag hörde detta.
Vad låter det som? Jo 40-talets nazi-tyskland!
Värsta razzian!

Okey om det handlar om droger eller vapeninnehav, men ska
man bli behandlad som en brottsling bara för att man inte
betalat 25 spänn för en resa på 3 minuter?

Svenskarna blir ju lika hårt hållna som
sovjetunionen, med alla övervakningskameror och kontroller.
Kanske dax att protestera, annars kanske dom kan dra det hur långt som helst?


 



- FRAM MED FÄRDBEVISET!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det där lät ju overkligt. Inte ok alltså, det tycker jag man borde ifrågasätta.

2008-10-22 @ 11:46:37
URL: http://ellinoradolfsson.blogg.se/
Postat av: Natteli

Shit.. Låter helt overkligt.. :S

2008-10-22 @ 14:37:38
URL: http://flugovalpen.blogg.se/
Postat av: ett fan

haha sjukt men ball!

2008-10-22 @ 18:58:03
Postat av: Magmis

2008-10-23 @ 18:58:41
Postat av: Magnus

Ja visst är det sorligt att inte nog med att mina skattepengar går till bla spårvägar utan nu får jag betala för att polisen skall behöva kontrollera att folk betalar för att åka spårvagn.

Jag menar om det tar tre minuter att åka spårvagn så tar det tio minuter och gå. Har man inte 25 spänn så får man väl gå i tio minuter.

2008-10-23 @ 19:07:24
Postat av: malin

Asså det är helt sjukt det här med kontrollanter osv... För nån vecka sen när jag stod v gamlestan o väntade på vagnen stod det ca 10 kontrollanter och innan dom skulle på vagnen stog dom o peppade varandra o sa saker som "kom igen nu" "nu är det dags!" asså helt sjukt, hahahah!

2008-10-24 @ 11:23:05
URL: http://malinita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0