JAG ÄLSKAR DIG!

Skrivet av Maud Grund:

Vi är alldeles för kassa på att säga "jag älskar dig" till dem som vi verkligen älskar.

När det kommer till förhållanden så tycker jag nästan
att var och varann människa missbrukar dem tre små orden nu för tiden, 
par nu för tiden känns det som slänger ut sig det efter bara några timmars förhållande i princip. 
Men när det däremot kommer till dem som verkligen förtjänar att få höra det,
vår familj och vänner (framförallt familj) så tycker jag däremot att vi säger det alldeles för sällan.

Hur ofta påminner du din pojkvän/flickvän att du älskar denne?
Och hur ofta säger du till dina föräldrar och syskon att du älskar dem?
Antagligen är det mer vanligt att man säger det till den första kategorin,
fastän det verkligen borde vara helt tvärtom. Det borde vara dem som man till och med har blodsband med,
dem som man delat större delen av sitt liv med som får höra det.
Det är till dem som man säger "jag älskar dig",
inte till någon som kan dumpa dig i vilket kommande ögonblick som helst.


Att säga "Jag älskar dig" borde vara något som vi påminner varandra om varje dag,
ven om vi redan vet om att det är så. Det skadar ju faktiskt aldrig att få höra det igen, att få höra det för "ofta". 
För visst värmer det att höra att man betyder såpass mycket för någon annan att man till och med är älskad av personen?

Älskar, det borde nästan vara det djupaste ordet som finns?
Älskar och hatar - det finns inga mer kraftfulla ord än dessa två skulle jag tro.

Vi måste sluta ta våra nära och kära för givet och istället visa dem hur mycket vi älskar dem, varje dag!


P.S Jag älskar dig!


Kommentarer
Postat av: Anonym

God kväll tjejen...Haft en bra torsdag? ha en skön & mysig kväll...

2008-05-29 @ 16:54:54
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det har varit en bra dag fast man har jobbat,,ska bara mysa med min kära nu,,ha en mysig kväll...

2008-05-29 @ 19:40:44
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grymt söt ibld på katten :)

2008-05-29 @ 19:46:07
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0