Ångest i Bikini?

Läste att 78% av de 2.128 tjejer som svarade på en enkäten
sa att de hade mer eller mindre ångest för att visa sig i bikini!
Då är det inte i förstahand killarna de oroar sig över utan andra TJEJERS bedömningar!
Hur kommer de sig att de har blivit så?
Varför har tjejer sådana krav på hur kvinnokroppen ska se ut?
Varför dömer vi varandra så hårt?
Vi alla har våra fel och brister men vill vi verkligen leva så här?

Ska inte vi tjejer hålla ihop?

Enligt Vecko-Revyns siffror så blir 67% av tjejerna stressade av tidningarnas moderepotage så här svarade Vecko-revyn:
- Visst har vi ett avnsvar att lyfta fram bra förebilder, vilket vi gör.
(Då undrar jag,vilka är dessa förebilder de talar om?? Paris Hilton?)
 Men samtidigt så vill man ju ha den här drömvärlden med de där ouppnåliga idealen,


Nej tack jag vill inte ha en dröm värld med ouppnåeliga ideal!
Jag vill ha naturligt vackra människor med naturliga kropps mått!!
Fuck off!


Sund själ i en sund kropp!
Eller?

Kommentarer
Postat av: Roger

Jag tycker iaf de flesta kvinnor/tjejer har något som är väldigt vacker!! om det sedan är utsidan eller insidan spelar ingen roll, alla är fina på sitt sätt, och det står jag fan för.

Hur hade man raggat om man sett insidan för, intressant tanke!!!

Kramiz

2008-07-03 @ 17:41:24
URL: http://suntripper.blogg.se/
Postat av: patrik

så typiskt att dom släpper in mål..



för övrigt väldigt intressant läsning ang. bikini

2008-07-03 @ 20:55:35
URL: http://nafors.blogg.se/
Postat av: Maria

Har aldrig testat jean paul gaultier faktiskt, vet bara hur den luktar för män :P

2008-07-03 @ 20:57:59
URL: http://w3sterd4hl.blogg.se/
Postat av: patrik

klart..tycker dessutom att det va mycket intressanta inlägg i er blogg..



kram

2008-07-03 @ 21:11:04
URL: http://nafors.blogg.se/
Postat av: Emeli

Haha jo han (Johan) är ganska envis. Jag vet inte om vi är överrens än om allt. X) Ja de vore trevligt Haha. Eran blogg är ju grym juue! De blir fortsatt läsning. Kram

2008-07-03 @ 23:22:28
URL: http://mliis.blogg.se/
Postat av: Ylva

Men kan man vara normal/ofixad/helt obrydd och ändå känna sig läcker då?

Jag menar, ni är ju också jättesnygga men det är ju inte som att ni inte haft ett ideal, ni har väl inte bara låtit bli att gå till frissan eller en klädbutik i hela ert liv?



Vet inte riktigt vad min poäng är men det är så tröttsamt att höra alla som protesterar mot dagens ideal utan att komma med ett alternativ.



Sluta skyll på medierna. Det funkar inte så att de "talar om för oss" vad vi "ska" tycka är snyggt, mer än nån annan. De förmedlar bara EN vinkling på vad som kan vara snyggt.

Lyssnar man på dem fast man inte håller med, får man väl skylla sig själv. Alla har väl själva ansvar för vilket ideal man anammar?

2008-07-04 @ 09:16:55
Postat av: Eve

På många sätt tycker jag att det är media som ställer till det uppe i huvudet på unga tonårstjejer. På ett annat sätt håller jag med Ylva. Man kan inte skylla ifrån sig allt på media för ens dåliga självbild!



Man varför håller media på så här? Vart vill de komma när de skriver: så får du snygga sommarben, eller, håll formen men ditten å datten metoden å allt vad det är. Själv tycker jag det är tydligt hur media vill forma våra kroppar och vill att vi ska se ut. Som de supersmala och snygga kändisarna helt enkelt! Inte så konstigt att många tjejer har den pressen på sig själva för att leva upp till alla dessa idéal som media har. Vem vill inte se snygg ut och ha en attraktiv och synes sett snygg kropp?! Det är perfektion som de flesta söker. Vi accepterar andras skavanker å brister, men inte våra egna. Varför inte?



Jag tycker den här "media hettsen" har gått för långt! Vi behöver inse att vi är snygga som vi är!

Skönhet kommer innifrån! Eller hur?!

2008-07-04 @ 12:45:59
URL: http://roosaspik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0